Wednesday, June 13, 2012

best ke dok cakap f*@( sume ni ?

Astaghfirullah.
dah2 lah tu berhentam.
kalau bahasa tu molek sangat rupanya, takpe jugak.
ini. Allahuakbar.

aku bukan side sape sape.
tapi aku cam pelik.
takleh ke bincang baik2.
mesti ke carutan sume keluar.
publicly.
like....
aduh.
tak malu ke ?

Nabi dah bagi guidance y cukup complete, perfect tuk kita ikut.
ada Nabi suruh mencarut ?
ada ke ?
tak kan ?
bak kata orang tua2.
ikutkanlah sangat syaitan tu.
*tolonglah. ini peringatan tuk aku. aku. aku jugak.
Astaghfirullah.
maafkan segala kata-kata aku y tidak bermanfaat selama ni ya Allah.

and one more thing.
for someone to change, it would be better for you to show a good example to him/her instead of ....
*you know.
you cannot easily force someone to change, just because you want them to.
it takes time. it takes determination. it takes Allah permission to do that.
so don't force.
advices. never give up on advising.
insyaAllah, one day they will change. slowly. :)

and someone might ask.

why bother ?
this would be my answer.
you're muslims. so please. at least show a good example of one of 'em.
kalau tak respect diri sendiri pun, respect ISLAM.

i'm done.
Assalamualaikum.

1 comment:

kaki bola said...

astaghfirullah.mintak jauh.