Wednesday, May 9, 2012

kau y kupanggil teman.

aku terkesan sangat dengan hal tu.
berbanding dengan apa y aku buat, dengan apa y kau buat....
ya Allah. aku tak mampu nak cakap apa-apa.

mak ayah aku ajar aku tuk beradab dengan orang.
jangan risau.
sebab aku tahu mak ayah kau pun sama.
cuma, entah di mana silapnya kan.
mungkin pengaruh rakan sebaya.
atau waktu itu kau tidak dalam keadaan sedar.
ye. syaitan tu sifatnya penghasut.
mungkin itu semua angkara dia.

aku cuba fikir positif.
tapi, aku hanya manusia biasa.
tak mampu tuk sentiasa dalam keadaan rasional.
aku cuba tuk faham situasi.
tapi aku tahu, EMO aku memang bertempat.

aku dan dia sudah cuba letakkan kau di tempat aku.
kami rasa kau HARUS atau WAJIB sedih.
mungkin lebih dari apa y aku rasa.
*yelah. kau kan cengeng sentiasa.

kalau diikutkan cerita-cerita lepas.
aku banyak makan hati dengan kau.
kenapa aku mampu diamkan sahaja,
tetapi tidak engkau ?

kau layan aku macam bola.
kadang-kadang aku teringat.
oh.
hampir kepada sampah pun mungkin.
sampah y kekadang diguna bila sudah di-recycle lalu di-reuse.
dan bila sudah di-reuse, aku ibarat dilontarkan semula ke dalam tong sampah.

aku takkan pernah ungkit apa y aku dah buat pada kau.
perkara sudah lepas.
terserah kepada Allah s.w.t tuk menilai.
percakapan kau y ku kira 'indah' itu pun Allah akan nilai.
sesungguhnya Dia ialah sebaik y Menghakimi.

terima kasih tuk kata-kata kau, layanan kau terhadap aku.
aku hargai sangat, aku hargai bantuan dan nasihatmu teman.
tetapi, aku akan lebih berwaspada.
tidak terlalu mempercayaimu.
tidak terlalu 'hampir' denganmu.

wassalam.
:'D

No comments: