Saturday, March 17, 2012

untuk kita, kawan-kawan :)


kawan-kawan.
mari kita betulkan y biasa.
and biasakan y betul. :)

sebab, 
hati saya luluh ;
1. bila nampak kawan-kawan saya letak gambar2 intim mereka dengan pasangan mereka.
kenapa luluh? 
sebab saya tak berdaya nak tegur mereka.
nak tegur, takut jadi renggang. takut timbul masalah.
*lemah kan iman saya? saya hanya mampu berdoa tuk mereka. Allahuakbar. :')
tapi, gaya mereka seperti mereka sudah berkahwin bernikah.
mungkin kenikmatan bagi mereka.... nikmat y sementara cuma.
kenapa saya scratch berkahwin? sebab agama lain guna berkahwin, tapi Islam highlight, nikah.

2. bila saya nampak kawan-kawan saya berbalas-balas comment y agak extreme dengan pasangan.
lantas, saya ter mengeluh sendiri.
*perlu ke mereka teruja sangat dalam mem'public'kan cinta mereka, 
sedangkan mereka tiada ikatan y sah..? sah bagi persepsi mereka, tapi bagi Allah?

kalau betul mereka sayang anda.
they won't drag you closer to HELL
BUT
they will try and bring you closer to JANNAH.

kawan-kawan.
andai saya sendiri y menulis ni, terbuat perkara2 seumpama di atas.
tolong tegur saya.
saya takut saya terikut jejak syaitan.
terpedaya dengan hasutannya.
kadang-kadang saya tak perasan.
sebab zaman sekarang, 
manusia lebih banggakan dosa y dibuat.
saya takut kalau Allah uji saya,
dengan melakukan perkara-perkara y Allah sendiri tak redha.
tolong tegur saya..,
atau at least,
doakan saya.

terima kasih kawan-kawan.
Assalamualaikum.
:')

*credits :  KhadimulQuran

2 comments:

Zawani said...

nak share post ni kat blog yeee...=)

*najaah* said...

utk ko, apa sahaja pun boleh wani. hiwhiwhiw :p