Wednesday, February 1, 2012

Tinta Cinta.

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم


Ya Allah. Ya Tuhanku.
Sesungguhnya aku, hambamu y kerdil lagi hina ini, sering berbuat kemaksiatan terhadapmu.
Hambamu ini, terlalu banyak melakukan dosa ya Allah.
Kakiku ini, banyak melangkah ke tempat2 y tidak diredhai olehMu ya Allah.
Tanganku ini, lebih banyak digunakan untuk perkara2 mungkar ya Allah.
Mulutku ini, banyak mengucapkan kata2 nista ya Allah.
Mataku ini, lebih banyak melihat perkara2 mazmumah ya Allah. hingga kekadang, tertutup mataku ini untuk melihat keagunganMu ya Allah.
Ya Allah. Hatiku ini ya Allah. Hatiku ini, mencintai makhlukmu. Berdosanya aku ya Allah. Hambamu ini sepatutnya meletakkan Kau di makam y teratas. Aku lupa ya Allah. Aku jahil.
Aku kufur dengan nikmat y Kau beri.
Aku berseronok di dunia y sementara ini, sampai kekadang, lupa akhirat y menanti.
Aku kisahkan perasaan teman2ku, tetapi, dengan meninggalkan suruhanMu, aku tegar melupakan perasaanMu.
Ya Allah. ingin sekaliku terpilih memasuki syurgamu kelak. tetapi, melihatkan diriku y sekarang, aku sendiri mampu menilai di mana kesudahanku nanti. Sebaknya hati ini ya Allah.

Ya Allah.
Bantu aku ya Allah. bimbing aku ke jalanmu.
Tarik aku menujumu ya Allah.
Pesongkan aku dari jalan penuh kemaksiatan ini ya Allah.
Bawa aku ke jalan y Kau redhai.
Jangan tinggalkan aku lagi ya Allah.
Sesungguhnya Kau lebih tahu apa y tersirat di hati dan fikiranku ya Allah.
Hanya kepadaMu ku bermohon.

No comments: