Friday, February 17, 2012

al-Wali


بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ
سُبْحَانَ الَّذِي يُسَـبِّحُ الرَّعْدُ بِحَمْدِهِ وَالمَلاَئِكَةُ مِنْ خِيفَتِهِ
"Maha suci Allah swt yang petir bertasbih dengan memuji-Nya dan begitu juga para malaikat, kerana takut kepada-Nya"
* doa saat mendengar petir.

O' Allah.
al-Wali (waa-li) The Governor, the Rule.
to only You I recite the prayers,
save me from anything that may intrude.

*kilat memancar2.
guruh lentang lentung.
dulu aku bukan jenis takut petir atau kilat.
tapi aku tatau kenapa sejak akhir-akhir ni, aku cepat terasa seram bila dengar bunyi petir.
bunyi tu seakan amaran...
aku sangat takut kalau berseorangan time bunyi2 ni melantun lantun dari atas sana.
lagi lagi waktu dekat senja macam sekarang.
ya Allah.
padaMu sahaja aku memohon perlindungan.

No comments: