Thursday, October 6, 2011

have you EVER...

pernah tak korang rasa seolah2 dicampak dari tingkat y sangat tinggi.
dan kejadian tersebut berlaku setelah korang berpenat lelah mendaki ratusan anak tangga?
well. aku tak cakap aku pernah rasa real life situation serupa tu, tapi...
apa y aku rasa dari pagi tadi memang hampir begitulah perumpamaannya.

first assignment kami.
THINKING SKILL.
sumpah macam heaven gila after present. sebab out of all group, our group y sort of berjaya menepati kehendak soalan.
thank god. thank you Allah.
ALHAMDULILLAH.

semangat membara lagi membakar tuk 2nd assignment.
but thennn..
sekelip mata hancur.

yeah rite,
mmg ada sort of kelemahan dalam presentation kitorg tadi.
but,
yang takleh bla bila QUALITY PRESENTATION kelas kitorang sume macam dibanding2kan sebab kononnya lack of creativity...?lack of animation..?no HYPERLINK?

i was like......... -___-"
dalam kertas soalan memang  ADA lah state macam tu kan?
TAKDE MASALAHNYAAAA.
dalam banyak2 presentation kami sebelum2 ni, takde pun lect banyak songeh mintak semua tu.
slides tu nanti nak print pun. nak tekan hyperlink apa kat kertas A4 tu..?
sungguhlah aku tak faham. =="
i'm not saying the lect just now is 'banyak songeh' but, hey.
be considerate lah.
u did not mention anything bout the presentation must show our creativity and etc etc.
AT ALL.
if you want it be that way,
tell us earlier, will you..?
macam ES, memang dah state dalam question/task paper y task requirement tuk presentation, must be menarik and so on and on.
=="
pastu, benda remeh2 tu je dah boleh jejaskan markah kami.
kalau jejas sikit takpo,ni banyak.
kot markah den slack, nak jawab apo kek mak ayah den?
=="
and,
eh, helloooo THERE.
bukan ke quality of the assignment is evaluated according to its content?
leceh betul haih,
=="

sudah2 lah pasal ASS 2 ni kan.

then aku nak cite pasal someone ni.
haih.
aku cam maleh nak cito banyak.
aku fed up gila dengan dia. >_<
dahlah buat something tak bincang dengan kitorang.
pastu pandai2 pulak nak bergurau kasar.
ewahh,
wey. gurauan ko tak lawak lah.
kitorang dahlah down gila after presentation.
aku tau ko dapat excellent.
so takyah nak banyak bunyi.
nak bergurau pulak.
bukan takleh gurau, BOLEH.
tapi biar kena tempat.
tadi memang takleh terima apa y ko guraukan.
lain kali buatlah lagi,
kang aku TAPAK ko, melahar muko.

kbye.
okay.aku dah okay.
tadi time kat kafe bebudak ni dah berjaya buat aku tersenyum TERGELAK SAKAN.
macam boleh nampak ilmu aku berterbang2an keluar dari otak.
=="

thanks a lot to them ;
H,ATASHA,YANA,NUFA,HAWA,FATIN,KAI AND AARON for the smile & laughter :D

2 comments:

munirah said...

muehehehe.jom gelak.tak nak marah2;D

Dahlan said...

Well, I myself suffering from this same as TESL student. Sometimes, people don't understand what is the value of being sharp on the job. Haiyah, susah2.

*You know me kan?