Saturday, April 30, 2011

Lumrah.

SEDAR TAK WAHAI INSAN2 SEKALIAN.

Kita ni selalu berprasangka buruk kat orang.?

Tgk org cam buat salah sikit,sume nak dok mengata.
Semua nak dok pertikaikan.
Tp,betul ke ape y org tu buat salah.?
Pernah tak kita letakkan diri kita sendiri dalam situasi org tu.
Apa y kita akan buat kalau berdepan dgn situasi y sama dgn org tu.

Dah jadi lumrah,manusia suka cari kesalahan org.
Dah jadi macam 1 hobi dah.
Bila org lain buat salah,ye ye drop.ye ye condemn.
Kalau condemn cara baik,berhikmah mungkin boleh perbetulkan keadaan.
Tapi,sayangnya tidak.!
Kesalahan sendiri pernah pulak nak kasi org tegur.
Umat akhir zaman ni,dah diberi job.
Saling mengingatkan.
Kalo A buat salah,B tolong tegur.
Kalo B buat salah,A pulak tolong tegur.

TAPI.
Situasi sekarang,
A buat salah,B mengata berbakul2.C,dok jaja salah A satu dunia.D pulak dok geleng kepala. *ade ape ngn geleng tu der.?

Renung2kan.
Ingatan bagi diri yang alpa.-,-

gambar sekadar hiasan.=="

No comments: